آدرس آموزشگاه : بین عبدالمطلب 1 و 3 پلاک 27
تلفن تماس آموزشگاه : 05137327959

بلاگ خبری

آموزش برنامه نویسی php

نویسنده : فرزاد قلندر 3 نظرات 3 مشاهده سه‌شنبه, 14 فروردین 1403

تغییر نسخه PHP و انتخاب نسخه مناسب و منعطف برای هر برنامه‌نویسی اهمیت دارد. PHP یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب‌ وب است که بیش از ۷۸درصد از وب‌سایت‌ها با آن راه‌اندازی شده‌اند. PHP نیز همانند سایر زبان‌های برنامه‌نویسی دائماً در حال به‌روزرسانی است و نسخه‌های مختلف آن در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. هر نسخه از PHP مزایا و معایبی دارد که در‌ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

انتخاب نسخه PHP امری آسان است که باید به‌واسطه سرور یا کنترل‌پنل‌هایی مانند دایرکت‌ادمین و سی‌پنل انجام شود. در این مقاله، تمام نکات موردنیاز و مهم برای انتخاب نسخه مناسب PHP را ذکر کرده‌ایم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید نسخه PHP را به‌روز نگه داریم؟

به‌روز نگه‌داشتن نسخه PHP یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. در‌ادامه، دلایلی را برمی‌شماریم که شما را به به‌روزرسانی نسخه پی‌اچ‌پی مجاب می‌کند.

1. امنیت

یکی از دلایل مهم به‌روزرسانی PHP، به‌روزرسانی‌های امنیتی آن است که سیستمتان را امن نگه می‌دارد. همان‌طورکه در تاریخچه PHP مشاهده کردید، نسخه‌های پی‌اچ‌پی قبل از ۷.۴ دیگر به‌روزرسانی امنیتی دریافت نمی‌کنند و در‌معرض آسیب‌های آینده قرار می‌گیرند.

PHP مانند هر سیستم بزرگ دیگری، دائماً در حال به‌روزرسانی و توسعه است. هر نسخه جدید اغلب شامل تغییرات عمده و جزئی برای افزایش امنیت، حل مشکلات گزارش‌شده و… است که بر امنیت کلی سیستمتان تأثیر می‌گذارند. مانند اغلب زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های دیگر، بهتر است اکثر به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید و سیستمتان را همیشه به‌روز نگه دارید.

2. کارایی

با انتشار نسخه‌های ۷.۲، ۷.۳، ۷.۴ و ۸ پی‌اچ‌پی عملکرد این زبان بسیار بهبود یافت. درواقع، زبان برنامه‌نویسی یادشده آ‌ن‌قدر بزرگ و مهم است که باید به‌روزرسانی آن درمقایسه‌با بسیاری از بهینه‌سازی‌ها و به‌روزرسانی‌های پلتفرم شما در اولویت باشد. PHP 7 به سیستم اجازه می‌دهد تا درخواست‌ها با تأخیر تقریباً نصف نسخه‌های قبلی، دو برابر بیشتر در هر ثانیه اجرا شوند.

باتوجه‌به بنچمارک‌های ارائه‌شده، مشاهده کردید که PHP 7.3 می‌تواند تقریباً سه برابر بیشتر از PHP 5.6 در هر ثانیه درخواست‌ها را اجرا کند و به‌طور‌متوسط ۹درصد سریع‌تر از PHP 7.2 است. همچنین طبق نموداری که Christian Vigh ارائه داده، PHP 5.2 نزدیک به ۴۰۰درصد کُندتر از PHP 7 است.

3. ویژگی‌های جدید برای توسعه‌دهندگان

همان‌طورکه می‌دانید، با هر به‌روزرسانی ویژگی‌های زیادی به PHP اضافه می‌شود؛ به‌طوری‌که نسخه ۷ تغییرات بسیار زیادی درمقایسه‌با نسخه‌های قبلی به خود دیده است که باعث برنامه‌نویسی بهتر و سریع‌تر و ایمن‌تر می‌شود. نسخه‌های جدید افزونه‌ها و پلاگین‌ها نیز با نسخه‌های جدیدتر PHP نوشته می‌شوند و سازگاری آن‌ها با نسخه‌های جدید روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. برخی از این تغییرات عبارت‌اند از:

  • عملگر مقایسه ترکیبی
  • عملگر ادغام تهی
  • اشاره نوع جدید
  • کلاس‌های ناشناس

4. پشتیبانی

شامل دو پشتیبانی امنیتی و اصلی است. در پشتیبانی امنیتی، صرفاً به‌روزرسانی‌های امنیتی برای PHP منتشر می‌شود که وظیفه حل مشکلات امنیتی گزارش‌شده را برعهده دارند. نوع دیگری پشتیبانی، پشتیبانی از خودِ نسخه است که مشکلات کد‌ها را حل و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند.

هر نوع از پشتیبانی‌های زبان PHP مدت معینی دارند و صرفاً تا تاریخ تعیین‌شده به‌روزرسانی آن نسخه فعال خواهند بود و پس از آن تاریخ، دیگر هیچ پشتیبانی برای آن بخش ارائه نخواهد شد و معمولاً تمرکز روی نسخه‌های جدیدتر خواهد رفت. پس حتماً سعی کنید از نسخه‌ای از PHP استفاده کنید که به‌روزرسانی را دریافت کند.

ورود ثبت نام